بوی بد دهان

رعایت بهداشت دهان یکی از مسائل حائض اهمیت در روابط اجتماعی میباشد.  مسائل متعددی موجب این مشکل میشوند. چه   مشکل از عفونت لثه و یا پوسیدگی دندانهاباشد و یا مشکل از گوارش و معده باشد، در هر صورت راه درمان این مساله بسیار اهمیت دارد.

درمان بوی بد دهان طبق روایات اسلامی:

 

سُعد

امام صادق ع  استفاده از سعد را برای خوش بو شدن دهان توصیه کرده اند و فرموده اند: در اُشنان(مواد شوینده دست و صورت) سعد قرار دهید زیرا دهان ا خوشبو میکند.

 

پیاز

امام صادق ع میفرمایند: پیاز دهان را خوشبو، کمر را تقویت و پوست را نازک میکند.

 

پیاز دارای خاصیت آنتی باکتریال است  بهمین خاطر قادر به کشتن باکتریها و هم چنین از بین بردن عفونت میباشد م میدانیم علت مهم بوی بد دهان عفونت است بنابراین پیاز میتواند موجب خوش بو کردن دهان شود.

 

تره

آب ولرم

طبق روایت از پیامبر ص: آب ولرم معده و کبد را پاکسازی ، بوی بد دهان را برطرف کرده و دندان ها را تقویت میسازد.

 

خلال دندان

استفاده از خلال دندان در کنار مسواک، به سلامت یشتر دندان و لثه کمک بسزایی میکند. خلال کردن مانع از ماندن تکهه ای غذا بین دندان ها میشود. جرم باقی مانده بین دندان ها میتواند موجب ایجاد پوسیدگی ، و آسیب رساندن و کوتاه شدن لثه شود.

 

خضاب

پیامبر گرامی اسلام که بسیار در رعایت بهداشت و هم چنین آراستگی ظاهری تاکید داشته اند، خضاب کردن را هم همواره انجام داده و به انجام آن توسط بقیه تاکید کرده اند.

 

سرمه کشیدن

امام صادق ع: سرمه کشیدن در شب، دهان را خوشبو میکند.

 

اذخر

 

مسواک با لیف اراک

لیف اراک یا همان چوب مسواک ، نوعی چوب است که در قدیم برای مسواک کردن دندان ها استفاده میشده است. این چوب خاصیت معطر کردن دهان را نیز دارد.

 

مویز

 

خربزه

از خواص خربزه در روایات، به  تمیز کردن دهان و سفید کردن دندان ها یاد شده است.

 

انار

باید انار را با پوسته نازک سفید رنگ آن بخورید که آن پی انار و بسیار پر خاصیت است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

X