درمان ضعف اعصاب

ضعف اعصاب و اختلالات عصبی مشکل آزار دهنده ای است که شخص مبتلا از احساس خستگی مفرط، ضعف سیستم ایمنی بدن و بیحالی شکایت دارد. در این مطلب نکاتی برای درمان ضعف اعصاب بر مبنای طب اسلامی آورده شده است.

 

درمان ضعف اعصاب در طب اسلامی

۱-پیاز

امام صادق ع : پیاز، خستگی را برطرف کرده، عصب را شدیداً تقویت میکند. آب مرد را زیاد و گامها را زیاد میکند.(منظور افزایش توان انسان) و تب را برطرف میسازد.

 

۲-برگ چغندر

از برگ چغندر استفاده کنید. چغندر در کنار رودی در بهشت میروید. و در آن درمانی از هر دردی است. عصب را تقویت، گرمی خون را خاموش و فروکش میکند. استخوان را درشت و غلیظ مینماید.(مکارم الاخلاق: ۱۸۱)

 

۳-مویز یا کشمش

امام صادق ع میفرمایند: مویز و کشمش، عصب را تقویت، خستگی و ناتوانی را برطرف و دل را خوش میکند.(المحاسن ۲: ۵۴۸ ح ۸۷۴)

۲۱ عدد کشمش یا مویز قرمز، صبح ناشتا بیماری ها را دفع میکند. و عصب را تقویت میسازد. خستگی و احساس خستگی را برطرف و انسان را دلخوش میکند.(البحار ۵۹: ۲۸۳)

 

۴-زیت (روغن زیتون)

شیخ صدوق از پیامبر گرامی اسلام ص نقل میکند که فرمودند: روغن زیتون، مرّه را برطرف نموده و بلغم را از بین میبرد. عصب را تقویت میکند. خستگی را برطرف و اخلاق را نیکو و نفس را خوش میکند. انسان را دلخوش و همّ و غم را برطرف مینماید.(عیون الأخبار الرضا ع ۱: ۳۹ ح ۸۱)

 

۵-حمام

حمام در آرامش اعصاب نقش پررنگی دارد. با برطرف شدن کثیفی ها از بدن، بدن متعادل شده، رگهای خونی نرم، و موجب عطر و بوی خوش میشود.

 

-درمان دارویی:

عصبانیت،استرس و اضطراب، نشانه غلبه صفرا است افراد صفراوی سریع از کوره در رفته و عصب ضعیفی دارند. صفرابر داروی مناسب برای درمان این مشکل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

X