درمان میگرن در طب اسلامی

میگرن، اختلالی ست که در طی بروز آن، بیمار در یک طرف سر خود، احساس درد شدید میکند این درد ممکن است کوتاه مدت باشد و یا تا ساعتها ادامه یابد. سردرد میگرنی میتواند با علایمی چون حالت تهوع همراه باشد علاوه بر این شخص مبتلا به میگرن معمولا نسبت به نور و صدا بسیار حساس میشود و گاهی برای کاهش درد به محیطی تاریک پناه میبرد. 

 

روغن بنفشه

در طب اسلامی،روغن بنفشه پایه کنجد، درمان میگرن میباشد.

پیامبر گرامی اسلام ص در موقع ابتلا به میگرن، ابروهایشان را با روغن بنفشه روغن مالی میکردند.

روایتی از پیامبر گرامی اسلام: روغن بنفشه، بهترین روغن هاست.

 

کاسنی 

امام رضا ع: کاسنی، درمان هزار بیماری است بلکه درمان کل بیماری هاست. بیماری در درون انسان نیست مگر اینکه کاسنی آنرا سرکوب کند. 

درمان میگرن به روش امام رضا ع: کاسنی را بکوبید(وقتی آسیاب شد کوبیدند) امام آن را بر روی کاغذی قرار دادند و رویش روغن بنفشه ریختند و مخلوط کردند و روی پیشانی فرد قرار دادند و سپس فرمودند: تب را برطرف نموده و برای میگرن مفید است.(الکافی ۶ :۳۶۳ ح ۹)

 

 

حجامت سر

حجامت سر، دبرای درمان هفت بیماری: افرادی که مبتلا به دیوانگی، جذام، پیسی، آنان که زیاد میخوابند، درمان دندان درد، تاریکی چشم و میگرن، شفا است.(مکارم اخلاق: ۷۶)

 

خضاب سر

پیامبر گرامی اسلام ص: هر ملتی موهای خود را با چیزی رنگ میکند، خظاب اسلام با حنا است و موجب افزایش عمل و عبادت فرد میشود، میگرن را برطرف نموده، بینایی را تقویت میکند و همبستر شدن را زیاد میکند.. سرور گلها در دنیا و آخرت حنا است و خداوند تبارک و تعالی درختی محبوب تر از درخت حنا خلق نکرده است.(طب النبی: ۷، مستدرک الوسائل ۱: ۳۹۳ ح ۹۵۷، طب النبی ص للمستغری: ۷، مکارم اخلاق:۸۲)

 

 

داروی شافیه

هرگاه شافیه پنج ماهه شد، روغن بنفشه و یا روغن گل سرخ را بگیرید از این دارو به اندازه نصف عدس در روغن بنفشه و با گل سرخ حل کرده و در بینی شخصی که پیوسته میگرن دارد، بریزید(طب الائمه ۱۲۶)

 

آب آسمان

حدیثی درباب آب آسمان: کسی که از آب آسمان استفاده نماید، اگر به میگرن مبتلاست میگرن او تسکین یافته میشود، و بلکه کل بیماری های بدن را تسکین میبخشد.(مستدرک الوسائل ۱۷: ۳۶)

 

سیاهدانه

امام صادق ع: سیاهدانه، درمان هر درد و بیماری است. خودم سیاهدانه را گرفته و مصرف میکنم. برای تب و میگرن و ورم ملتحمه درد شکم است و خداوند تبارک و تعالی، از تمام دردها و بیماریها، مرا درمان میکند.(مکارم الاخلاق: ۱۸۷)

 

 

 

آب زمزم

 

تربت امام حسین ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

X