مو و درمان آن

مو، اگرچه  بیشتر در جنبه زیبایی  اهمیت پیدا کرده اما باید بدانیم مو، عضو مهمی از اندام های  بدن و محافظ بدن میباشد.

 

پاک کننده های طبیعی

  • تراشیدن مو

از امام صادق ع نقل شده: موهایت را از ته بتراش؛ چربی و چرک سر و مو کم شده و موجب رفع کثیفی ها میشود،حشرات برطرف میشوند  گردنت چاق شده و بینایی ات افزایش میابد (الکافی ۶: ۴۸۴ ح ۲)

 

  • گل خطمی

سفارش امام علی ع به اصحابش: شستن سر با خطمی، چرک و چربی سر را برطرف ساخته و حشرات موذی  سر مانند شپش را از بین میبرد.(مکارم الاخلاق:۶۱)

 

 

 

  • پیاز

طبق روایتی از پیامبر ص ، پیاز موجب تمیزی و پاکی موها میشود.

 

 

 

 

تقویت مو با این موارد

  • حنا

پیامبر گرامی اسلام ص میفرمایند: به موها حنا بمالید و با حنا رنگ کنید چراکه موجب تقویت بینایی و سبب رویش مو میشود؛ بدن را خوشبو و سب جلب محبت خانمها میشود.(الکافی ۶: ۴۸۳ ح ۴) البته توجه داشته باشید در روایاتی دارایم که حنا ممکن است موجب افزایش سفیدی مو گردد.

 

 

 انجیر

امام رضا ع میفرمایند: انجیر بود بد دهان را برطرف کرده، دهان و استخوان ها را تقویت میکند و باعث رویش مو میشود. بیماری را برطرف کرده و پس از خوردن آن نیاز به داروی دیگری نیست.

 

 

 

 

 

محصول گیاهی عطاری معصومین برای تقویت مو به لینک روبرو مراجعه کنید. تقویت مو

 

نرم کننده طبیعی

اگر شما هم از سری افرادی هستید که موهای شکننده و خشک دارید و در صدد رفع این مشکل با نرم کننده های طبیعی هستید این موارد را  امتحان کنید.

 

  • گل خطمی

این گل  زیبا با پرچم های بزرگ و گلبرگ های پهن و بهم پیوسته اش بسیار خیره کننده اند از قدیم از گل خطمی برای شستشوی موها استفاده میشده و خواص درمانی آن مدتها قبل به اثبات رسیده است.

امام کاظم ع در مورد گل خطمی میفرمایند: شستن سر با گل خطمی در روز جمعه، موجب ازدیاد روزی میشود. فقر را برطرف میکند و موها را نیکو میسازد. پوست را لطیف کرده و در برابر میگرن و سردرد ایمنی محسوب میشود.(الاصول السته عشر أول زید:۵۵)

 

نحوه ساخت شامپو گل خطمی:

گل خطمی سفیدرنگ را آسیاب میکنید و به میزان مورد نیاز در یک لیوان بریزید و به آن مقداری  آب جوش اضافه کنید مقدار آب جوش باید به اندازه ای باشد که مقداری مواد خمیری شکل، شل شوند. بعد از گذشت نیم تا یک ساعت،  حالت مرحله صاف کردن مواد است برای اینکار از یک جوراب نازک زنانه استفاده کنید. حالا شامپوی شما آماده است و حالا شما یک سرشور طبیعی دارید!

 

شوره سر

 

  • خطمی

امام صادق ع میفرمایند: شستن سر با خطمی ایمنی از میگرن بوده و موجب جلوگیری از فقر و سبب پاکی سر از شوره میشود(ثواب الأعمال: ۱۹)

  • مورد بهمراه سرکه

نقل جابر بن جعفی از امام باقر ع : مورد را بکوب آب آن را گرفته با سرکه خمر مخلوط کن، سفت و محکم آنها را هم زده و مخلوط کن تا آنجا که کف کند بعد سر و محاسن را با تمام توان و نیرو با آن بشوی، بعد از آن سرت را با روغن کنجد تازه روغن مالی کن تا خوب شود ان شاء الله تعالی.(مکارم الاخلاق: ۶۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

X